Skip to Content

نظرسنجی نظرسنجی

با سلام و خوشامدگویی به شما :

شورای بازاریابی شرکت سهامی بیمه ایران در نظر دارد از نظرات شما بیمه گزاران ، به منظور بهبود خدمت رسانی و رفع مشکلات در حوزه بازاریابی استفاده نماید.از آنجاییکه پاسخ های شما عزیزان ملاک بهبود خواهد بود،لذا خواهشمند است با پاسخ دقیق و واقعی خود مارا در این امر یاری کنید.مطمئن باشید نظرات شما به سمع و نظر مدیران بیمه ایران خواهد رسید و اطلاعات شما کاملا محرمانه خواهد بود.

برگزاری سومین جلسه شورای بازاریابی مجتمع خدمات بیمه ای دکترفاطمی

برگزاری سومین جلسه شورای بازاریابی مجتمع خدمات بیمه ای دکترفاطمی

سومین جلسه شورای بازاریابی مجتمع فاطمی در مورخه 95/9/22 با موضوع " حفظ مشتریان فغلی" در مجتمع برگزار گردید در این جلسه  آقای نظری مدیرمجتمع قبل از ورود به بحث اصلی،با مطرح نمودن سوال"در  فرایند فروش و بازاریابی  بیمه شما خود را کاربر می دانید ویا مسئول فروش؟ نقش خودرا چگونه ارزیابی می کنید؟" وجویا شدن نظر هر یک از اعضا شورا چالش ارزشمندی در ذهن همکاران ایجاد نمودند.

          در ادامه بحث هریک از اعضاء نظرات خود را بیان  نمودند که در ذیل به خلاصه ای از نظرات مطرح شده توسط همکاران اشاره می گردد: 

  • همکاران شعبه  کاربر هستندودر پیشبرد روند بازاریابی نقش کمرنگی  دارند.واصل عمل بازاریابی بر دوش نماینده می باشد..
  • هوش وتوانمندی بازاریابی ذاتی است واکثر کارمندان چنین توانایی را ندارند وبازاریابی جزء وظائف آنان نیست.
  •  بازاریابی اولیه (پیدا کردن مشتری ) که وظیفه نماینده است وشعبه نقشی ندارد اما در بخش تکمیلی بازاریابی (ارائه نرخ وشرائط مناسب ،تسریع وتسهیل صدور بیمه نامه) شعبه نقش بسزایی را ایفا می کند.

        در بررسی نظرات همکاران ونگاه اجمالی به سازمان می توان نتیجه گرفت در خصوص نگرش کارکنان نسبت به بازاریابی وفروش ونیزجایگاه شغلی خودنسبت به شبکه فروش دونوع تفکر غالب وجود دارد.1-تفکر اداری 2-تفکر بازاریابی وفروش.بدیهی است  عملکرد ورفتار سازمانی هریک از همکاران براساس طیفی از این دو رویکرد شکل می گیرد

1-تفکر اداری:همکارانی با چنین طرز تفکر نماینده را به عنوان ارباب رجوع می دانند ونحوه صدور بیمه نامه وروند بازاریابی را به عنوان کار اداری وبروکراسی تلقی می کنند.

2-تفکر بازاریابی وفروش:در این نوع تفکر همکار خودرا به منزله مسئول فروش دانسته ونماینده ابزار فروش می باشد ودر پیشبرد اهداف سازمان ودر راستای فروش بیشتر ونیل به اهداف بازاریابی نقش خود را بسیار پرررنگ می بینند.

    با عنایت به اینکه طی سالیان اخیر چرخش 180درجه در ترکیب پرتفوی( از نظر فروش مستقیم وغیر مستقیم )و ترکیب سهم از 15% شبکه فروش -85%مستقیم به 85%شبکه فروش 15%مستقیم تغییر یافته است .در واقع شبکه فروش بازوی اصلی وتوانمددرآمدی شرکت محسوب می گردند.بنابراین در برنامه ریزی های بازاریابی علاوه بر عوامل محیطی با نگاه درون سازمانی واصلاح وتغییر برخی نگرش های نادرست غالب که به عنوان عوامل مداخله گر مانع از حصول به نتایج مورد انتظار می گردند می توان تا حد زیادی به اهداف عالی سازمان دست یافت.

 


 

منبع خبر: شورای بازاریابی


تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت بیمه ایران می باشد - طراحی و پیاده سازی SAIN
Copyright © 2008-2014. www.iraninsurance.ir, All Rights Reserved - Powered By SAIN ©
$menuContent
تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت بیمه ایران می باشد - طراحی و پیاده سازی SAIN
Copyright © 2008-2014. www.iraninsurance.ir, All Rights Reserved - Powered By SAIN ©