Skip to Content

نظرسنجی نظرسنجی

با سلام و خوشامدگویی به شما :

شورای بازاریابی شرکت سهامی بیمه ایران در نظر دارد از نظرات شما بیمه گزاران ، به منظور بهبود خدمت رسانی و رفع مشکلات در حوزه بازاریابی استفاده نماید.از آنجاییکه پاسخ های شما عزیزان ملاک بهبود خواهد بود،لذا خواهشمند است با پاسخ دقیق و واقعی خود مارا در این امر یاری کنید.مطمئن باشید نظرات شما به سمع و نظر مدیران بیمه ایران خواهد رسید و اطلاعات شما کاملا محرمانه خواهد بود.

چهارمین جلسه شورای بازاریابی مجتمع فاطمی

چهارمین جلسه شورای بازاریابی مجتمع فاطمی

 موضوع:اهمیت تعامل صحیح کارکنان با شبکه فروش در تحقق اهداف  بازاریابی (به ویژه حفظ مشتری)  

                     

    چهارمین جلسه شورای بازاریابی با حضور اعضا با بحث وتبادل نظر درخصوص تعامل موثر شبکه فروش وکارکنان مجتمع برگذار شد.در این جلسه مدیریت محترم مجتمع ضمن تاکید براهمیت همکاری ومعاضدت بیشتر با شبکه فروش از همه همکاران خواستند در روزهای پایانی سال تلاش وهمت مضاعف خود را در راستای دسترسی به پرتفوی پیش بینی تعیین شده به کارگیرند.   

    اگر ساختار برنامه ریزی بازاریابی سازمان را به مثابه یک هرم در نظر بگیریم در راس هرم مدیران ارشد به عنوان تصمیم گیرندگان وبرنامه ریزان کلان  ودر قاعده آن شبکه فروش به عنوان نیروهای  اصلی عملیاتی بازاریابی قراردارند.در این میان شعب ومجتمع های شرکت به عنوان رابط بین این دو محسوب می گردند(ودر میانه هرم قراردارند).در واقع فلسفه وجودی شورای بازاریابی شعب نیز به خاطر جایگاه شعب شامل موارد ذیل می گردد.1-انعکاس مشکلات واشکالات برنامه های بازاریابی اجرا شده(انعکاس از کف هرم به راس)2-هدایت،نظارت وکنترل شبکه فروش در راستای اجرای برنامه های تدوین شده3-بررسی عوامل وموانع مداخله گر در مسیر اجرای برنامه هاو..

    در این میان به زعم اینجانب رسالت مهم شورای بازاریابی بررسی وحذف عوامل مداخله گر در مسیر نیل به اهداف بازاریابی تعیین شده می باشد.عواملی همچون عدم وجود روحیه مشتری مداری در کارکنان،کافی نبودن سطح اطلاعات فنی پرسنل وشبکه فروش،وجودبوروکراسی های مختلف( که منجر به طولانی شدن پروسه خدمت رسانی می گردد) و...موجب می گردد که برنامه ها واهداف تعیین شده آن طور که باید نتیجه مطلوب نداشته باشد.تعامل بین شبکه فروش وکارکنان شعب نیز از جمله عواملی است که می بایست مورد مداقه قرار گیرد وقطعا بهبود این روابط موجب تسریع و بهبود کیفیت خدمات رسانی ودر نتیجه رضایت وحفظ مشتری می گردد.

  در فرایند جذب وحفظ مشتری که شامل چند مرحله می باشد شعبه وشبکه فروش در یک ارتباط تنگاتنگ با همکاری موثر بایکدیگر می توانند درهرمرحه موفق عمل کرده ودر نهایت با جلب رضایت مشتری موجب حفظ ووفاداری بیمه گذار گردند.

 

 

وظایف شبکه فروش

وظایف کارکنان مجتمع

مرحله 1

مذاکره وملاقات بامشتری

ظاهر آراسته

  شناسی وجهه خوب وقت

اطلاعات فنی بالا

  قدرت مذاکره

فن بیان مناسب                       

ارائه راهنمایی های لازم به نماینده  وحضوردربرخی جلسات در صورت نیاز 

مرحله 2

ارائه نرخ وشرائط مناسب ورقابتی

ارائه نرخ وشرائط مناسب

پیگیری جهت اخذ نرخ وشرائط

تحویل به موقع نرخ وشرائط به مشتری

ارائه نرخ وشرائط رقابتی ومناسب

 پیگیری به موقع نرخ های قابل اخذ از مدیریت های فنی

مرحله 3

صدور بیمه نامه فنی وبی اشکال

صدور به موقع ودر اسرع وقت بیمه نامه

انجام مشاوره صحیح جت تکمیل فرم پیشنهاد وارائه اطلاعات فنی تکمیلی

صدور بیمه نامه بدون اشکال

آموزش ،نظارت وکنترل شبکه فروش

نظارت در صدور بیمه نامه صحیح

انجام  کارشناسی بازدید اولیه وغیره در اسرع وقت

مرحله 4

صدور الحاقیه -پاسخگویی

صدور هرگونه الحاقیه درخواستی در اسرع وقت

پاسخگویی به سوالات وابهامات مشتری در طی مدت اعتبار بیمه نامه

ارسال پیام تبریک به مناسبت های مختلف،هدایای تبلیغاتی وغیره

 

درطول مدت اعتبار بیمه در صورت درخواست صدور الحاقیه از سوی بیمه گذار در اسرع وقت مجور،کارشناسی وایر اقدامات لازم انجام پذیرد

مرحله5

پرداخت خسارت

درصورت وقوع خسارت ضمن دعوت زیان دیده به حفظ آرامش ،مشاوره وراهنمایی لازم جهت پیگیری پرونده به مشتری ارائه گردد.چنانچه جهت سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده اقدامی لازم باشد در اسرع وقت انجام دهد

سرعت در تشکیل پرونده انجام  کارشناسی ونامه نگاریهای لازم در اسرع وقت پرداخت خسارت در حداقل زمان

مرحله 6

درخواست تمدید(حفظ مشتری)

درصورت رضایت مشتری از مراحل قبلی اقدام به تمدید بیمه نامه خواهد نمود.واین به معنای حفظ مشتری می باشد

 
 

همانطور که در جدول فوق مشاهده می گردددر تمام مراحل جذب ونگهداری مشتری هم شبکه فروش وهم کارکنان مجتمع در یک ارتباط تنگاتنگ نقش آفرینی می کنند بنابراین چنانچه در هرمرحله هریک از این عناصر وظیفه خود را به درستی انجام ندهد موجب اتلاف وقت ،زمان وهزینه های دیگر گردیده واز همه مهم تر فرا ر مشتری می گردد.با تقویت تعامل بین شبکه فروش وکارکنان می توان تا حد زیادی بهروری ورضایت مشتری حاصل کرد.

برای مشاهده فایل پیوست اینجا را کلیک کنید. 

 

 

منبع خبر: دبیر شورای بازاریابی مجتمع فاطمی- فرحناز قنبری


تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت بیمه ایران می باشد - طراحی و پیاده سازی SAIN
Copyright © 2008-2014. www.iraninsurance.ir, All Rights Reserved - Powered By SAIN ©
$menuContent
تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت بیمه ایران می باشد - طراحی و پیاده سازی SAIN
Copyright © 2008-2014. www.iraninsurance.ir, All Rights Reserved - Powered By SAIN ©